torsdag 16 juli 2009

Allt på grisen är gott



Som någon kanske förstått är jag på en kortare vinresa till Ribera del Duero i Spanien. Tänkte komma med en lite längre reseberättelse när jag "landat" och smält intrycken.

Tillsvidare vill jag bara förmedla intrycket av dagens spanska "andra frukost" eller "förlunch" som intogs i den lilla byhålan Roa.
I en livlig bar beställdes några små öl - "cañas" - och ett urval tapas. Förutom ljuvliga varianter av tortillas fick vi smaka friterade grisöron.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen; grisen är guds bästa uppfinning. Allt går att äta och allt smakar gott.
Grisöron kanske inte är för alla. Lite för broskigt i vissa bitar, kanske lite sladdrigt fett i någon. Men om man glömmer vad man äter så är det smakrikt, frasigt på ytan och spännande i varje tugga. Lite som ett gastronomiskt kinderägg

Sorry!
Men nu har jag flyttat bloggen IGEN!
Så blir det när beslut tas lite oövertänkt:
http://ohmansmatovin.wordpress.com/

3 kommentarer:

  1. Hundar kan ju inte ha fel, dessa gastronauter. De gillar ju grisöron oxå.
    /Ingela

    SvaraRadera
  2. Sota och Doris håller med, allt på grisen är gott.

    SvaraRadera
  3. Grisen är människans bäste vän.

    SvaraRadera